zaterdag 7 september 2019

Dag 28, 06-09-2019, Thuis.


Een dag van spullen verder opruimen, aanpassingen aan het blog, verjaardag van mijn vader en terugkijken en praten over de trip. Het waren mooie weken met veel nieuwe fietservaringen. De VĂ©loroute Franchette en Loire zal ik zeker nogmaals doen.
Zo een paar dagen fietsen maakt dat je lijf en spieren zich anders vormen en fitter maar zeker ook sterker worden. De laatste drie dagen waren met 415km een mooie eindsprint en fysieke uitdaging, en ik vind het ook stoer om te merken dat ik op weg naar mijn vader met 40km/h kan fietsen (zonder wind mee!), dat zegt iets van de kracht die zich gevormd heeft.
De spieren hebben hun lol op gekund deze weken en die zullen weer moeten wennen aan veel minder fietsen, meer zitten. Ook gaat het voor zowel Rob als mij wennen zijn om de dagen weer anders vorm te geven. Op deze manier fietsen en daarbij kamperen is een daginvulling die ook iets doet met het hoofd, vrijheid geeft en ruimte voor realisaties waar ik in elk geval tijdens werkdagen aan voorbij kan gaan.
Een van de overpeinzingen is de vraag of ik wel moet blijven reizen. Van Dirk de Wachter (een psychiater) las ik voordat we vertrokken een artikel (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/28/dirk-de-wachter-is-je-tuin-soms-niet-beter-dan-twaalf-uur-te-vl/ ) over dwangmatig reizen. Ik realiseer me al langer dat ik het fijn heb thuis, dat ik niet zo nodig weg hoef. Tegelijk is fietsen en een weekend weg gaan een manier om mijn lijf te verwennen met bewegen, nieuwe ervaringen op te doen en mijn hoofd nieuwe input te geven.

Onderweg heb ik mensen gevraagd nar de reden van reizen. Ik realiseer mij nu dat ik dat aan een bepaald soort reiziger heb gedaan (niet bijvoorbeeld aan de moeder die haar zoon zat uit te foeteren omdat de vakantie vooral veel werk voor haar was). Resultaat …. Ik ben er nog niet uit.

Nu verder richten op 09-09-2019, maandag, weer een nieuwe werkdag. Frisse tegenzin en tegelijk zin in om op de afdeling de taken weer op te pakken en met het team er iets moois van de maken.

En, ons blog staat nu ook op ligfietsplaza, een site waar veel meer leuk nieuws over ligfietsen te vinden is.

Bedankt voor het lezen, voor de reacties in whatsapp en allemaal veel fietsplezier.

1 opmerking: