dinsdag 20 augustus 2019

Dag 11: 20-08-2019, Domfrontt – Domfront.


Wat een dag: de zon schijnt, voor de tweede dag geen regen, de fietskleding is gewassen en droog geworden (voor het eerst tijdens deze trip). Lunch bestaat uit stokbrood met Franse kaas en tomaat, een gekookt ei met twee dooiers, jus d’orange later gevolgd door een meloen. Uit het aanbod van mijn e-reader die ik toch wel zie als een soort snoepwinkel maar dan met boeken heb ik een nieuw boek gekozen en ik heb de tijd om te schrijven aan een nieuw blog. Rob leest, knutselt wat zonder geloof ik werkelijk wat te doen, is creatief met zijn was ophangen en later hersteld hij mijn camera want ik heb het weer voor elkaar gekregen om de instellingen te veranderen waardoor ik alleen nog filmpjes opneem.
Toefje op dit alles is drop. Na ruim 10 dagen niets van dit zwarte goud smaken de ronde dropveters heerlijk.




Deze camping ligt duidelijk aan een fietsroute. Zowel gisteren als vandaag komen meerdere fietsers aan. Opvallend vind ik toch wel dat de meeste fietsers na een dag (alleen) fietsen geen contact zoeken maar alleen of als ze met twee zijn met twee gaan eten - slapen - opstaan - en met twee of alleen weer vertrekken zonder met iemand te kletsen. De enkeling die wel wil delen heeft leuke verhalen en wil verhalen horen. Iedere keer leuk.

Op deze plek toch ook even een soort eerbetoon aan de 'gardienne de la camping'. Zij doet dit al 27 jaar, iedere dag maakt zij 3x het toiletblok schoon, loopt of rijdt meerdere keren per dag over de camping en maakt dan contact met de mensen die er zijn. Zij blijkt al 10 kleinkinderen te hebben terwijl zij er uitziet alsof haar oudste net naar de middelbare school gaat. dit alles doet zij met humor en in fantastische kleding. zo had zij op de ochtend dat wij vertrokken een oranje-wit mini jurkje aan met een licht vallend vestje, sandalen met hoge kurken hakken en was zij perfect opgemaakt.
Een teken van haar humor blijkt uit de foto, een van de geplastificeerde kaartjes op de toiletten:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten