zaterdag 31 augustus 2019

Dag 21, 30-08-2019, Auxerre – Troyes, 100km


Route: Auxerre – Lignorelles – Ligny le Chatel – Butteaux – Evry les Chatel – Chamoy – Roncenay – Troyes.

De hele dag fietsen we in glooiend land waarbij we vooral akkervelden en in de verte druivenvelden (Bourgogne) zien. De meeste velden zijn gerooid of gemaaid waardoor een naar ons idee typisch Frans landschap te zien is. 


De meeste dorpjes zijn goed onderhouden maar we zien nauwelijks mensen. Behalve in een kerkje. Als we stoppen voor lunch en de enige schaduwplek zijn de traptreden bij de kerk, komt er iemand naar buiten. Deze man is in de kerk aan het werk. Het is een klein maar mooi kerkje. Onze lunch lekker, na vele dagen jam (kaas loopt met dit weer weg uit zijn eigen vet en is niet meer houdbaar), hebben we chocopasta gekocht. Ik eet dat thuis zelden maar goh wat is dat lekker en ook Rob smult ervan.

 De meeste dorpjes zijn goed onderhouden maar we zien nauwelijks mensen. Behalve in een kerkje. Als we stoppen voor lunch en de enige schaduwplek zijn de traptreden bij de kerk, komt er iemand naar buiten. Deze man is in de kerk aan het werk. Het is een klein maar mooi kerkje. Onze lunch lekker, na vele dagen jam (kaas loopt met dit weer weg uit zijn eigen vet en is niet meer houdbaar), hebben we chocopasta gekocht. Ik eet dat thuis zelden maar goh wat is dat lekker en ook Rob smult ervan.



Vandaag veel roofvogels zien vliegen (nee niet alleen in mijn hoofd, ook echt) en geprobeerd ze te vangen met mijn camera. Ook als ze verder weg in een boom zitten dan vliegen ze weg zodra ik de camera uit de tas haal. Toch bijzonder, als ik stop blijven ze zitten, als ik mij verplaats om mijn tas te openen ook, zodra ik de camera in de richting van de vogel breng vliegt deze weg en is niet meer op beeld te vangen. Jammer, ze zijn echt mooi.
Een camping die we allebei kennen. Voor veel mensen een doorgangscamping op de route naar noord of zuid. Voor ons wordt het een camping om een dagje te blijven, nog een dagje waarbij de weersverwachting goed is, nog een dagje lezen, zwemmen, stadje, nog een dagje om gebruik te maken van eindelijk goed internet en het blog bij te werken en nog een dagje voor de laatste dagen terug naar NL.
Vanavond dag 16 tot en met 19 al ingevoerd op blogspot, morgen de rest.

1 opmerking:

  1. In 1956 kreeg ik in Apoigny (tussen Auxerre en Dion ) de uitnodiging voor de bruiloft van Leo Tettero met Siny Westendorp. Dat was nadat we daar eerst slangen gevangenhadden

    BeantwoordenVerwijderen