zaterdag 10 augustus 2019

Dag 1: 10-08-2019, van Tilburg naar Stekene 130km



Gisterenavond begon de knie van Rob en mijn knie te protesteren. Hartstikke psychisch natuurlijk dus niet veel aandacht aan besteed, meer het idee dat we ons aan het voorbereiden zijn voor de trip.

De eerste fietsdag van deze trip zou ons naar Antwerpen brengen. Het liep anders.
Vanmorgen bleek de wind net zo flink te zijn als vooraf voorspeld was. Het kan alleen maar goeds voorspellen denk ik dan. Vorig jaar vertrokken we op een schitterende dag en hadden we vervolgens veelal slecht weer. Laten we hopen dat het nu anders is.
Vanuit Tilburg hebben we eerst het ‘Bels Lijntje’ gevolgd. Dit is een oud treintracé wat vermaakt is tot een prima fietspad van Tilburg door Riel, Alphen, Baarle Nassau en dan kom je bij het kanaal noord van Turnhout. Bij dat kanaal zijn we naar het westen gegaan. Langs het kanaal loopt een jaagpad dat ons naar Antwerpen bracht, flink tegen de wind in.
Antwerpen was het doel maar …. in Antwerpen bleek het vandaag de dag van de ‘Pride’ te zijn. Veeeel enthousiaste en ook veel mooie mensen (kleding, make-up, pruiken) maar daarmee ook een uitdaging om door de massa heen te komen. Antwerpen werd niet de plek om de tent op te zetten (ik wil vanavond slapen).
De alternatieve route bracht ons weer over een treintracé, een mooi pad dat eindigde in Stekene.
Gezien eerdere ervaringen met Belgische campings waren we op het ergste voorbereid en toen … een aardige jongedame die meteen naar ons toe kwam toen we aan kwamen fietsen, een mooi plekje bij de heg uit de wind, een warme douche, een tafel en stoelen om te lenen en een restaurantje waar we iets kunnen eten. Rob neemt mij dus mee uit eten vanavond :) Genoeg aangename verrassingen dus na deze voor mijn knie zware dag. Mijn knie kan deze wind niet aan, tja 30+ zei mijn orthopeed al.
De jonge dame blijkt een zus te hebben die net zo aardig is en haar moeder blijkt te zijn. En het eten is verrassend goed: saté voor Rob en scampi's voor mij, een berg frietekes en een duveltje voor Rob.
En als klapper blijken we straks de hele avond te kunnen gaan dansen. Rob wil echter niet en ik doe alsof ik dat erg vind maar ben blij dat ik zo kan gaan liggen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten