zaterdag 24 augustus 2019

Dag 13, 22-08-2019, van Laval naar Pruillé, 85km


Route; Laval – Originé – Daon – Le Lion d’Angers – Pruillé.

Op een paar kilometer na omdat we de stad uit moeten komen en omdat we in Le Lion d’Angers een boodschap doen, zijn alle kilometers over een verhard gravelpad langs de rivier.
Vandaag is de derde dag dat we geen regen hebben, de eerste dag dat we geen wind tegen hebben en de eerste dag dat de dag warm genoeg begint en ik niet start met fietsen met handschoenen aan.
De temperatuur is echt aangenaam, warm zelfs voor Rob, en de verwachting is nog beter. Er wordt nu gesproken over 35 graden voor de komende dagen. Hier moet ik denk ik Patrick uit Tilburg bedanken, hij is vorige week met de kou die we hadden gaan duimen voor beter weer. Ik weet niet hoeveel rozenkransjes hij door zijn vingers heeft laten gaan maar het gevolg is prima.

 Uitzichten van vandaag:  




 We zien meerdere van deze bankjes staan langs de route. Zijn van steen.



 










Een van de bruggen waar we overheen fietsen, in dit geval ik en Rob die de foto maak













 Aangekomen op de camping municipal treffen we een buslading kinderen aan, of nou zo ervaar ik het geluid na een dag rust op de fiets. De leiding blijkt de groep goed in het gareel te hebben dus geen problemen bij douche / toilet / op de camping. Het lawaai of moet ik zeggen geluid van een grote groep kids zingend (klinkt als een echt kamp, leuk) blijft nog tot laat.


Een Fransman met hetzelfde rappe Frans als dat ik gisteren al noemde spreekt Rob aan over de fietsen. Het blijkt dat hij zelf ook een ligfiets heeft, een trike (drie wielen) met omhulsel. De man vertelt over zijn ervaringen, is enthousiast en is benieuwd naar wat wij doen.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten