zaterdag 17 augustus 2019

Dag 7: 16-08-2019 van Le Treport naar Paluel, 85km.



Gedurende de nacht zijn we niet meer zo blij met de campingplek door het verstorende gekakel van de meeuwen dat de hele nacht door gaat, de verstoring door de radio van een van de kampeerders die een of ander Frans praat programma ten gehore brengt en ergens in de nacht stopt maar voor 0800 uur al weer start en twee Fransen (echtpaar?) die al vroeg tegen elkaar begint te praten alsof ze ruzie hebben. Ik wordt brak wakker.


De route loopt van Le Treport naar Dieppe naar St Valery waar wij afslaan naar een camping in Paluel. Ik weet niet goed wat te zeggen van de route van vandaag. We hebben een paar maal de moeite genomen om naar de zee te fietsen. De route loopt nauwelijks langs de zee, iets wat ik juist wel hoopte en wat voor mij een reden was deze route te gaan doen. Rond Dieppe zijn er mooie uitzichten op de rotsen, indrukwekkende uitzichten, en kwamen we een mooi kerkje tegen.






Als we Dieppe uit rijden zien we veel mooie huizen. Mooi door de riante tuinen, door de ligging (soms hoog boven de rotsen boven zee) maar zeker ook mooi door het metselwerk dat gebruikt is en soms de kunstige daken. In deze omgeving zien we ook veel vakwerkhuizen.

Verder vandaag: een start waarbij zelfs blauw, de hele dag wind, na de lunch opkomende bewolking en aan het einde van middag middag regen. Vandaag was niet de eerste dag dat we al vroeg windmolens zien die hun kop in dezelfde richting hebben als dat wij fietsen. Hoe mooi ik windmolens ook vind, dat uitzicht van allemaal de koppen in onze fietsrichting, vind ik niet opbeurend.
Ik vond het een zware dag, waarschijnlijk door de nacht die alles behalve prettig was.

De camping heeft een verwarmd zwembad, heerlijk om even te zwemmen en andere spieren te voelen voor ik warm douche en alle kleren aan trek die ik bij fietsen niet gebruik.
Van onze Nederlandse buren mogen we een soort waslijn op pootjes lenen die we in het washok kunnen zetten. Ik hoop op droge kleren morgen.

Het delen van fietsverhalen brengt nieuwe suggesties en ideeën. Zo hebben we in Ieper gesproken met een Belgische fietser die vertelde over de route Velo de Franchette. Na zes dagen wind hebben we besloten deze op te gaan pakken als we in Ouistreham aankomen, dit ligt in de buurt van Caen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten